fredag 16. oktober 2009

(C/S)itron.....

Vi hadde akkurat flytta inn i gata.
Jeg var vel 3-4 år da du kom susende gjennom gata -
som en liten sitron som suste på to hjul i svingene!
Du stoppet å sa Hei, pratet med oss småungene i gata
Du var så grei og kul både du og eieren din.
Du var en liten gule citroen
Eieren het Trond
Men vi alle kalte dere begge for Sitron

Lysegul Citroen + Trond ble til Sitron

Dere var uadskillelige.
Like kule.
Dere hørte sammen som
Salt og pepper
Sitron og appelsin
Blomsten og bien
Kvinne og mann
Bil og mann eller kvinne.....; )

Bilen var kul og eieren var fin eller var det omvendt?
Ja takk begge deler!!!

Etter jeg var 3-4 år ønsket jeg meg alltid en liten lysgul (2CV=) Sitron
Den søteste, kuleste og mest identitetsskapende bilen i mitt liv.
Ennå jeg aldri har vært opptatt av biler så har dette alltid vært min drøm....

Sitron het bilen og bilmerket. Fra jeg flytta inn i gata lærte jeg meg ett bilnavn trodde jeg....Sitron




Av Åsne Vit Lode 21.09.2009

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar